کاربردهای کپسول دی اکسید کربن

کاربردهای کپسول دی اکسید کربن

کاربرد کپسول دی اکسید کربن در هوانوردى:

کپسول دی اکسید کربن به عنوان یک گاز محافظ برای جوشکاری قوس استفاده می شود. برف دی اکسید کربن برای حذف ذرات و پسماندهای آلی از فلزات، پلیمرها، سرامیک و شیشه ها استفاده می شود. مخلوط کالیبراسیون کپسول دی اکسید کربن و نیتروژن برای کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری مورد استفاده برای آزمون انتشار موتورها استفاده می شود.

کاربرد کپسول دی اکسید کربن در خودروهاى موتورى:

کپسول دی اکسید کربن به عنوان یک گاز محافظ برای جوشکاری قوس استفاده می شود. برف کپسولدی اکسید کربن برای حذف ذرات و پسماندهای آلی از فلزات، پلیمرها، سرامیک و شیشه ها استفاده می شود. مخلوط کالیبراسیون کپسولدی اکسید کربن و نیتروژن برای کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری مورد استفاده برای آزمون انتشار موتورها استفاده می شود.

کاربرد کپسولدی اکسید کربن در نوشیدنی ها:

کپسول دی اکسید کربن برای گازدار کردن نوشیدنی ها مانند نوشابه، آب معدنی یا آبجو و همچنین رسیده شدن شراب استفاده می شود. یخ خشک برای کنترل دما در طول توزیع استفاده می شود. کپسول دی اکسید کربن فوق بحرانی برای استخراج کافئین از قهوه استفاده می شود.

کاربرد کپسولدی اکسید کربن در مواد شیمیایی:

کپسول دی اکسید کربن به عنوان یک ماده خام در فرآیند شیمیایی مانند سنتز اوره یا متیونین استفاده می شود. کپسول دی اکسید کربن برای کنترل دمای رآکتور در شیمی کاربرد دارد.  CO2نیز برای خنثی کردن پسابهای قلیایی استفاده می شود. کپسول دی اکسید کربن تحت شرایط فوق بحرانی برای تمیز کردن یا دفع پلیمر، الیاف حیوانی یا گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد کپسول دی اکسید کربن در قطعات الکترونیکی:

کپسول دی اکسید کربن به عنوان یک محیط خنک کننده برای آزمایش دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود.

کاربرد کپسول دی اکسید کربن در مدیریت زباله و آب:

کپسول دی اکسید کربن در بسیاری از صنایع به کار می رود تا PH خروجی های مایع، به ویژه به عنوان یک جایگزین عالی برای اسید سولفوریک برای کنترل تعادل PH استفاده شود. دی اکسید کربن در تصفیه آب برای کنترل PH فاضلاب، استخرهای شنا و غیره استفاده می شود.

کاربرد کپسول دی اکسید کربن در مواد غذایی:

صنایع غذایی کپسول دی اکسید کربن را برای برنامه های کاربردی جهت پردازش مواد غذایی از قبیل سردسازی و انجماد، بسته بندی محیط اصلاح شده و کنترل دما برای محصولات جهت ذخیره سازی و حمل و نقل استفاده می گردد. کپسول دی اکسید کربن با توجه به خواص قارچی و باکتری استاتیک باعث افزایش طول عمر بسیاری از محصولات غذایی می شود. مواد غذایی تحت بسته بندی اطلاح شده  (MAP) تهیه می شوند.کپسول دی اکسید کربن نیز در گلخانه ها برای افزایش رشد گیاهی و نباتی استفاده می شود.

کاربرد کپسول دی اکسید کربن در مراقبت های پزشکی:

تجهیزات پزشکی: کپسول دی اکسید کربن برای لاپاروسکوپی (تشخیص بیماری در شکم)، کولونوسکوپی و سرما- پوست استفاده می شود. همچنین برای حفظ سلول های کشت سلولی در مقابل سرما مورد استفاده قرار می گیرد.

دارو: کپسول دی اکسید کربن برای جلوگیری از هیپوکاپنیا (کاهش دی اکسید کربن در خون) در طی تند دمی استفاده می شود.

آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی:

کپسول دی اکسید کربن فوق بحرانی به عنوان فاز متحرک در هر دو روش کروماتوگرافی و استخراج استفاده می شود.

کاربرد کپسول دی اکسید کربن در فلز:

کپسول دی اکسید کربن برای حفاظت از محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرد. CO2  برای مهار بخار قرمز در طول ضایعات قراضه و شارژ کربن، برای حذف نیتروژن در طول بهره برداری از EAF و برای متوقف کردن آن در متالورژی غیر آهنی استفاده می شود. دی اکسید کربن برای مهار دود در طول انتقال بارریز مات (تولید (Cu / Ni) یا شمش تولید (Zn / Pb) بکار گرفته می شود. مقدار کمی CO2 مایع می تواند در بازیافت آب از زهاب معدن اسید (AMD) استفاده شود. لیزر CO2  با مقادیر ویژه کپسول دی اکسید کربن تغذیه می شود.

کاربرد کپسول دی اکسید کربن در داروسازی و بیوتکنولوژی:

کپسول دی اکسید کربن فوق بحرانی برای استخراج اجزای (روغن) از محصولات طبیعی استفاده می شود. برای کنترل فضای (خنثی سازی) فرآیندها مورد استفاده قرار می گیرد. کپسول دی اکسید کربن یک واکنش دهنده در سنتز شیمیایی است. همچنین برای حمل و نقل محصولات در دمای پایین (-78 °C/-108.4 °F/195.15K)  استفاده می شود.